Vi vill satsa mer på kommunens ungdomsföreningar. Därför har vi föreslagit kommunstyrelsen att föreningarna ska få 2,8 miljoner extra att dela på.
Får vi gehör på mötet räknar vi med att utbetalningen kan ske i augusti och motsvara det dubbla beloppet som kommunens föreningar har fått i de två senaste utbetalningarna av LOK-stöd.